דיור מוגן לגיל הזהב

זכייה בתחרות דגל היופי

אחוזת נווה חוף זכתה בתחרות "דגל היופי" לבתי דיור מוגן לגיל הזהב לשנת 2018 מ"המועצה לישראל יפה", בחסות משרד הפנים.

בטקס שהתקיים במעמד מנכ”ל משרד הרווחה, השתתפו מעל ל-70 בתי דיור מוגן מהאיכותיים ביותר בישראל והגישו מועמדותם במטרה לזכות בתואר היוקרתי של “דגל היופי” בזכות סטנדרטים גבוהים של ניקיון, טיפוח ואיכות החיים הכללית של הדיירים והסובבים

בוחנים את ההשקעה בנגישות השבילים והבניינים, שלטי הכוונה, שירותי משק הבית ואיכות החיים הכללית של הדיירים והסובבים. ישנם קריטריונים נוספים שנלקחים בחשבון כגון תרומה לקהילה, יוזמות הנהלת הבית והתנהלות מקיימת הכוללת חיסכון במשאבים ומיחזור. 

דיור שמשפר חיים

דיור מוגן לגיל הזהב הפך לדבר הכרחי בחיינו הבוגרים, עד כדי כך שכבר מגיל יחסית מוקדם, אנו וקרובינו עוסקים בשאלה הזו – מי יטפל בנו? איפה נגור? עם מי נשאר? האם יהיה לנו טוב? האם נהיה בריאים? ובכל מצב בו נהיה, האם במקום בו נגור – יהיה את כל מה שאנו צריכים, כדי לחיות טוב ובשמחה? ובכלל, איך נצלח את התקופה הזו, ונוכל גם להיות עם אהובינו, משפחתנו? לשם כך נוצר קונספט הדיור המוגן, לראשונה בארה"ב.

מטרת השירות שמכילה פלטפורמת דיור מוגן היא לספק את כל צרכי הדיירים – מקום בו מרוכזים כל השירותים שהדייר זקוק להם. שירותים הכוללים דירה, סעודות, חוגים ופעילויות שונות ומגוונות (זה משתנה מדיור מוגן לשני), טיפולים רפואיים, סביבה טובה, תנאי מחייה טובים, מרכזי קניות ושירותים נוספים בקרבת מקום, אפשרות לגור במקום יפה ושקט ועוד.

מתי נכון לעבור לדיור מוגן?

ההחלטה לעבור לדיור מוגן לא קלה עבור אף אדם, לרוב. בערוב ימינו אנו רוצים להיות עם יקירינו, במקום שבו נוח ונעים לנו, ולרוב – דיור מוגן הוא הפתרון האידיאלי לכך. יחד עם זאת, לא קל לבחור רשת לדיור מוגן שאפשר לדעת בוודאות שהיא טובה ולכן זה דורש זמן, בדיקה ומאמץ.

איך לבחור דיור מוגן איכותי?

על מנת לבחור דיור מוגן איכותי, כזה שיהווה נחת לאהוביך – אלו שיחיו בו יום יום, שעה שעה – ראשית, מה שנצרך זה פשוט רצון אמיתי למצוא את המקום הטוב ביותר עבורך ועבור אהוביך לשהות בו.

חשוב מאד להשקיע זמן ומחשבה, לבדוק המלצות, לערוך מחקר שוק בנושא, ובאמת להגיע ולבקר בבתי דיור מוגן שונים, ישנם מס' פרמטרים לפיהם תוכל לדעת האם מדובר במקום איכותי – פעילויות, נראות המקום, השירות, המיקום, האפשרויות, אנשי המקצוע שנמצאים לרשותך, לבדוק מה נמצא בקרבת מקום מבחינת שירותי בנק, מזון, בי"ח, חוף ים, בתי קולנוע, כל דבר שאתה יודע שחשוב למי שאתה אוהב.

מה שחשוב לנו ולמען האמת בכל גיל – זו תחושה של חיים. תחושה כזו שתכלול ביטחון, סיפוק ועניין, שמחה והנאה, שקט נפשי ועוד. עברנו כבר לא מעט עד שהגענו לכאן, לא מגיע לנו שיהיה לנו טוב? בטח שכן!

אנו מזמינים אותך להתקשר אלינו / להגיע אלינו ולראות בעצמך את המתקנים, הפעילויות, האנשים. העיקר עבורנו זה שתרגיש כמו בבית, וכשמו כן הוא – מקום בו תרגיש מוגן, בטוח ומאושר.

צוות נווה חוף

מהם ההבדלים בין דיור מוגן לבית אבות?

ישנם מס' פתרונות דיור לגיל השלישי, ביניהם בתי אבות ודיור מוגן – ולהם הבדלים משמעותיים:

נושאבתי אבותמרכזי דיור מוגן
תשלוםבתי אבות הינם לרוב במימון ממשלתי ולכן זולים יותר, ומאפשרים תנאי מחייה, מזון ומתקנים שונים.מרכזי דיור מוגן יקרים יותר ומשתנים, מכיוון שזה מאד תלוי בחבילה הכוללת של השירות, הדירה, המזון ועוד. המרכזים הינם בבעלות פרטית.
תנאי מחיה ומגוריםהתנאים, הפעילויות והחוגים קיימים, אך מצומצמים יותר מכיוון שרוב דייריו אינם מנהלים חיי חברה רגילים, וזקוקים יותר למנוחה ושקט.רשתות דיור מוגן, מאפשרות מגוון רחב יותר של אפשרויות, בין היתר: דירה אישית לכל דייר ועוד. זה כולל בריכת שחייה, אולמות שונים, חדרי מחשבים, כושר, ציור, שירה, משחקי קלפים, חדר אוכל ועוד.
עזרה ותמיכה יומיומיות/ סיעודיתלמי שסובל מתפקוד נפשי או פיזי נמוך, בעיות בריאותיות וכן הלאה, זה בהחלט יכול להתאים גם לאנשים סיעודיים וגם לעצמאיים.ברוב מרכזי הדיור המוגן יש מתחם סיעודי, ומוגש סיוע רפואי 24/7. גם בדיור הרגיל (ולא הסיעודי) ישנה בקרה, לחצני מצוקה, ומגוון אנשי צוות מסביב, כולל מענה רפואי ומיידי.

פתרונות דיור ותמיכה נפוצים

יש סימנים ותסמינים מסוימים שמופיעים לעת זקנה. חשוב לגלות עירנות למצב ההורים/ הסבים והסבתות, ולראות האם ישנה ירידה בתפקוד הפיזי או המנטלי, ובמידה וכן – לא להתעצל, לתאם עם מומחה גריאטרי ושאר רופאים.

במידה וישנה ירידה בתפקוד, חשוב להיערך לכך במס' היבטים:

  1. לוודא שמקום המגורים הנוכחי מותאם לאדם מבחינת המבנה שלו, הנגישות ועוד. 
  2. לבדוק שהמיקום אכן נוח וקרוב לאזורים מרכזיים ואף לאנשים קרובים לו. 
  3. לברר האם ישנה דרך לקבל עזרה במימון ההוצאות השוטפות, בין אם המצב הינו סיעודי ובין אם לאו. זה כולל חסכונות, ביטוחיים סיעודיים וכיוצא בזה. 
  4. במידה והמצב הסיעודי חמור, יש לפעול במס' דרכים – ראשית עם האדם עצמו, ייתכן גם התייעצות עם גורמים משפטיים וכמובן עם האדם עצמו, לגבי שותפות בחשבון בנק, קבלת ייפוי כוח וכו', על מנת שניתן יהיה להיות לעזר.
  5. ישנם מגוון שירותים ציבוריים ופרטיים שמסייעים במצבים אלו, לדוגמה – טיפולים רפואיים בבתים, הטבות והנחות מיוחדות, עובדים סוציאליים, מוסדות שיקומיים, עמותות שונות, שירותי קהילה תומכת, מתנדבים, אספקת ארוחות, לחצני מצוקה, מרכזי יום, מטפלים/ות ועוד. 
  6. למידע נוסף הנ"ל, יש להיוועץ במשרד הבריאות, משרד הרווחה, ביטוח לאומי ובקופ"ח השונות. 
  7. לראות האם אפשר להישאר בבית, עם תנאים שמאפשרים מחייה טובה ונוחה לאדם, כולל סביבה תומכת ובתדירות קבועה (בהתאם למצב ולתפקוד הפיזי והמנטלי). 
  8. במידת הצורך, לבדוק את תנאי בתי האבות ומוסדות הדיור המוגן בקרבת מקום, ולראות שהם מתאימים עבורכם הן מבחינת המחיר, השירות, התנאים ועוד.

איך לבחור דיור מוגן לגיל הזהב?

דיור מוגן לגיל הזהב אינו דבר של מה שבכך. אנו גאים להציג תעודה שזכינו בה מיקום, אזורים בסביבת המקום, עלויות, סגנון, מבנה וגודל הדירות, סוגי הפעילויות השונות והמתקנים שנמצאים במקום, רמת השירות של אנשי הצוות, צוות המקום והשכנים העתידיים – כל אלו מהווים פרמטרים חשובים מאוד, לפני בחירת דיור מוגן. אחרי הכל, אתה הולך לגור שם וזה הופך להיות ביתך החדש.  

אחוזת נווה חוף מעניקה לדיירים מגוון שירותי נוחות, רווחה ותחזוקה המבטיחים הנאה מיבית, שקט נפשי וביטחון אישי. צוות האחוזה המקצועי והמסור יחד עם מתקני האחוזה המגוונים, הפעילויות והאירועים ושגרת החיים בכללה באחוזת נווה חוף, מבטיחה הנאה מרבית, שקט נפשי וביטחון אישי לכל דייר ודיירת.

שירותי האחוזה

שירותים
אם בית באחוזת נווה חוף - פשוט נהנים מדיור מוגן איכותי

עובדת סוציאלית

לחצני מצוקה בכל דירה - אחוזת נווה חוף, נהנים מדיור מוגן איכותי

לחצני מצוקה בדירות

שירותי אבטחה וכניסה מבוקרת 24/7 באחוזת נווה חוף - נהנים מדיור מוגן איכותי

כניסה מבוקרת 24/7

עמדת קבלה 24/7 - דיור מוגן יוקרתי - אחוזת נווה חוף

עמדת קבלה 24/7

חלוקת דואר אישית - אחוזת נווה חוף, דיור מוגן יוקרתי

חלוקת דואר אישית

אם בית

ניקיון שבועי בדירות - אחוזת נווה חוף

ניקיון שבועי בדירות

שירותי הסעות/ מוניות בקרבת מקום - נווה חוף

שירות הסעות

החיים באחוזה

לובי באחוזת נווה חוף, נהנים מדיור מוגן איכותי
אחוזת נווה חוף - נהנים מדיור מוגן איכותי
אחוזת נווה חוף - דיור מוגן איכותי
ברדתכם מהבית ללובי, למתקני האחוזה או האודיטוריום – ישנן מגוון פעילויות ואזורים שמהווים את "לב" האחוזה.

הצצה לאחוזה

דילוג לתוכן